onsdag 27 februari 2013

Nail Art: When Oil Isn't Enough

Som jag lovade tidigare idag så kommer här en nail art med Oil Slick i botten. Och precis som med den nail art jag visade i måndags så hade jag inte en tanke på att använda lack vars namn börjar på O (som i onsdag). Men så har jag inte lagt till etiketten "veckodagstema" på någon av de två nail artsen heller. 

Lacken jag har använt mig av förutom Oil Slick från Ciaté är Kismet och Over The Moon från Color Club samt en vit Nail Art Liner från Depend. Jag började med att svampa tipparna med Kismet (hololack ovanpå ett dukromt lack blev ganska snyggt eller hur?) och sen tog jag fram den vita Nail Art Linerna från Depend och gjorde två välvda sträck. Men jag kände att något saknades och plockade fram mina dotting tools och gjorde tre små blå prickar på varje nagel med Over The Moon.


Ju fler nail arts jag gör desto mer inser jag att jag behöver fler verktyg att måla med. Jag skulle vilja göra blommor och använda en one-stroke-teknik och jag skulle vilja ha en smal pensel med kortare strån för att kunna göra små välvda detaljer. Jag tror jag måste ut och utfärska eBay...



// Sleepy Elin

7 kommentarer:

  1. Det här var verkligen skit snyggt! Blev sugen på att göra något liknande!

    SvaraRadera
  2. Ja just det, åhhh den är ju bara sååå snygg!! Du är så himla duktig!

    SvaraRadera
  3. Gud vad läckert!!!!!! Du är så grym tjejen både på nailart och att kombinera färger på lack :-)

    SvaraRadera