onsdag 27 februari 2013

Ciaté "Oil Slick"

God morgon mina damer och herrar! Idag är det Grön Onsdag hos Vacker & Underbar och eftersom det är veckodagstema här på bloggen också så fick jag leta en hel del innan jag hittade Oil Slick från Ciaté. Duokromt lack jag vet, men eftersom den är huvudsakligen grön så tycker jag det räknas ändå :)

Jag måste erkänna att jag inte är ett fan av duokroma lack och jag har inte speciellt många i min samling. Det är Oil Slick samt Lady Luck från HM men sen kan jag inte komma på några fler. Jag tror att jag måste testa några fler duokromer för att verligen förstå deras tjusning. Om ni vet några snygga duokroma lack som jag bara inte får missa så får ni jättegärna skriva en kommentar så ska jag googla lite. Jag tror att det är med duokroma lack som det var för mig med holo-lack, jag behöver bara hitta ett som jag verkligen verkligen gillar och sen så fattar jag vad det är som alla älskar så mycket :)


Ja, förutom att jag inte gillar duokroma lack så är jag inte så där speciellt förtjust i Oil Slick heller. Jag vet att jag verkligen borde vara det, det är ju en dupe på Chanels lack Peridot och allt, men det hjälps inte. Jag tycker inte den gröna nyansen är särskilt fin och jag gillar inte när det blir penselränder i nagellacken. 

För att få lacket opakt krävdes det tre lager eftersom jag upplevde det som ganska skirt. Självklart har jag ett lager SV också för att få det extra glansigt. Formulan kändes något rinnig också men jag lyckades måla alla naglarna utan att gegga i nagelbanden så jag är nöjd. Torktiden var normal.
 

Inget lack jag blev imponerad av alltså. Om någon annan blev imponerad och känner sig manad så ligger det som byteslack i Facebook-gruppen Lacka - Byt redan och om ni har ett lack som ni tror jag kan vara intresserad av så är det ju bara att föreslå ett byte :) 

Vill bara säga att ni ska hålla utkik på bloggen lite senare idag. Jag passade nämligen på att göra en nail art av Oil Slick och jag tycker faktiskt det blev riktigt tjusigt. Bilderna kommer i eftermiddag...


Färg: 3/5
Applicering/formula: 3/5
Elins betyg baserat på "känsla": 2/5



Vill du hänga med på temaveckan? Kanske bara någon enstaka dag eller varför inte hela veckan? Skriv en kommentar så att vi hittar varandra och så länkar jag här under :)

NailsForAll visar upp Wild Card från KleanColor, ett lack jag inte blev så där jätteimponerad av. Men jag tror att det ser mycket bättre ut på min vanliga dator med "rätt" färgåtervinning. 



 // Sleepy Elin 

4 kommentarer:

  1. Det är snyggt, inget wow, men en läcker grön. Jag höll faktiskt på att köpa det igår, men ändrade mig. Ser fram emot att se en nailart på detta...:-)

    SvaraRadera
  2. Jag gillar Oil Slick och trivs bra med formulan på den. Sen gillar jag det lite grövre partikelkänslan i denna, att den inte ser helt slät ut fastän det är det.
    Ska bli kul att se vad du hittat på med detta:)

    SvaraRadera
  3. Spana in Cutie Pie från Hits Specialita! Den är min absoluta favorit duo/multikrom:)
    /Anna-Klara

    SvaraRadera
  4. Är inte förtjust i denna tyvärr, även om den var väldigt snygg på dig!

    Nubar Peacock Feather, Zoya Ki, Private Dancer på Deborah Lippmann mfl.. =)

    SvaraRadera