fredag 15 februari 2013

Color Club "Eternal Beauty" (samt "Beyond")

Äntligen ska ni få se lite bilder från den senaste Halo Hues kollektionen :) Jag skrev ju tidigare idag att jag var seg på att testa de nya holo-lacken från Color Club men dessa två fick bli min manikyr när jag åkte till hemstaden och träffade mina föräldrar i början på februari. Och eftersom det är holofredag hos Skimmerskuggan så passar jag så klart på att visa er manikyren.

Jag ville testa de nya holosarna men även göra något lite mer spännande än att bara använda en färg så jag bestämde mig för att jag skulle köra på den lila skönheten Eternal Beauty på alla naglar utom på ringfingret för där ville jag ha Beyond. Jag tycker det blev riktigt snyggt även om kontrasterna mellan lacken kanske var lite för stor egentligen. Nästa gång ska jag nog testa att ha Miss Bliss på alla naglarna utom ringfingret och lägga Eternal Beauty där... Ni får helt enkelt stå ut med att vissa swatch-bilder visar mer än ett lack :)

Det lite lustiga med den här manikyren var att när jag kom hem till mor och far så visade jag stolt upp mina fina nagellack när vi stod och pratade i köket men mamma blev faktiskt inte alls särskilt imponerat till min stora förvåning... tills hon fick syn på dem dagen efter när jag råkade hålla dem under en skrivbordslampa och de fullkomligt bländade henne med sina regnbågar! En stark comeback!

Dessa två bilder är tagna inuti ljustält med blixt

Precis som första omgången Halo Hues-lack så är formulan formidabel! Nu hade jag faktiskt Aqua Base från Nfu Oh under men det hade jag verkligen inte behövt ha egentligen för varken Eternal Beuty eller Beyond visar nån som helst tendens på holosjuka. Love it!

Det är två lager på alla naglarna och så ett lager Seche Vite ovanpå.Någon gång ska jag testa att lägga SV på varannan nagel tror jag för att se om det blir nån skillnad på regnbågarna om man anväder Seche Vite. Vad tror ni om det?

Inuti ljustält med blixt
Inuti ljustält med blixt

Kanske önskade jag att Eternal Beuty hade lite, lite, mer lila pigment i sig men egentligen så tycker jag ju att färgen är helt underbar som den är! Jag älskade verkligen att bära den här manikyren och jag satt verkligen och stirrade på mina naglar hela tiden när jag bar den. Jag fick tyvärr en liten chip på ena fingret efter 1,5 dygn men manikyren höll sig förutom det i tre dygn utan några andra incidenter. 

Åh, efter att ha tittat på de här bilderna igen så vill jag verkligen testa de andra lacken ur kollektionen. Jag vill ha sol nu, nu, nu!

Färg: 4+/5
Applicering/formula:
 5/5

Elins betyg baserat på "känsla": 5/5  


// Sleepy Elin

14 kommentarer:

  1. Vet du jag har en fundering, för jag tyckte idag när jag lackade att innan jag lade på SV så var regnbågarna mer synliga än efter jag lagt på det? Är det så? Vad ska man ha för topplack annars vid holo?
    Det där var skitläckert! Coolt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet faktiskt inte vilken skillnad SV gör på holo... Men jag såg bilder på Belgian Chocolate hos Vacker & Underbar tror jag det var och där blev Belgian Chocolate mer röd med SV ovanpå och mer brun utan...

      Radera
    2. Många säger ju att man inte ska ha topplack på holos för att det just minskar holoeffekten. Jag tycker det bara stämmer på vissa holos. På en del går det hur bra som helst med att ha topplack på. Det har väl att göra med hur ljuset bryts genom topplacket gissar jag.

      Radera
  2. Skitsnyggt! Jag är så himla velig om jag ska köpa nåt av de holografiska från CC. Först tyckte jag att de var lite för disiga i färgerna men jag gillar dem mer nu faktiskt. Men nu väntar jag på CG Holo Glam och där vill jag har alla så känner att jag måste hålla igen lite...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Det är ju faktiskt så att man inte behöver äga varenda holo-lack och tycka om dem allihopa. Du kanske har en vän som har dem och så kan du få testa ett lack eller två?
      Nu vet jag ju inte var du bor men om du bor i Sthlm så får du absolut testa några av mina Halo Hues om du vill :)

      Radera
    2. Haha nej sant egentligen, men när det gäller holo känns det som om jag måste ha alla fina, älskar älskar!!! Tack söta snälla, vad gullig du är! Jag har en bit till Sthlm men åker ju dit ibland och träffar Sminkan. Och hon har ett par vet jag, så då kan jag utnyttja hennes samling:) Men tusen tack för erbjudandet, sanslöst vad folk som pysslar med lack och smink är trevliga!
      Kram

      Radera
    3. Jag upplever precis som Lela att överlack mattar holot för en stund men att regnbågarna kommer tillbaka när lacket torkar. Många lack ser ju inte jätteholo ut vid första påstrykningen utan får full styrka först när de torkat. Jag använder alltid överlack, Poshé, för jag tycker att hololack ofta har rätt tråkig yta på egen hand...

      Radera
  3. Så läckra de här ser ut! Hoppas mina dyker upp i brevlådan snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas jag också att de gör för jag tror du kommer bli riktigt nöjd!

      Radera
  4. Hololack har ju den tendens för den oinvigde, inte imponera alls förrän regnbågarna kryper upp ur sina gömmor;)

    Precis när du lägger på topplack så dödar du all effekt på princip alla hololack. Men när topplacket genomhärdat kommer den tillbaka i nästan full styrka. Färgerna i regnbågarna kan mattas ner något. Sen finns det säkert undantag på alla möjliga håll och kanter, vissa lack reagerar inte alls med topplack och vissa lack är säkert mer känsliga.

    SvaraRadera
  5. Himla fina, båda lacken! Jag tycker att seche vite brukar funka bra på mina hololack.

    SvaraRadera
  6. Blir så sugen på att plocka fram mitt Eternal Beauty nu!

    SvaraRadera