måndag 18 november 2013

EOTD - Bronze me up!

Idag är det min första lediga dag på två veckor, eller om ni hellre vill, min andra lediga dag på tre veckor! Jag har antingen jobbat eller varit i skolan VARJE DAG, och vissa dagar har jag gjort både och...
Om jag är sliten..? Lite :)
Är det värt det? Absolut!



Den här sminkningen har någon vecka på nacken men vad gör väl det, för snygg är den ju! :) Jag gillar dessa guldiga och bruna toner till mina ögon och det är en sminkningen jag återkommer till väldigt ofta. Jag tror att de flesta har ett färgschema som de använder oftare än andra när det kommer till ögonskuggor, det kan vara en färg man tycker om eller en färg som man tycker passar ens ögon. En färg man känner sig extra komfortabel med helt enkelt. 


Jag har använt:

Ansikte:
Bare Minerals Prime Time
Bare Minerals SPF 15 Foundation Fairly Light N10
Bare Minerals Original Mineral Veil
Bare Minerals All-Over-Face Color Warmth
MUS Blush Must Have


Bild lånad av Humble Honesty
Öga:
MUS Eyeprimer Clear
Sleek Original Palette, nr 10, 11 & 1
MUS MS Muffin
MaxFactor Masterpiece Max Mascara
RIMMEL Dark Brown Eyebrow Pencil

LUMENE Eyebrow Shaping Wax


// Sleepy Elin 

5 kommentarer:

  1. Snyggt!!! Framhäver verkligen din ögonfärg :)

    SvaraRadera
  2. Jättefint! Är verkligen sugen på den här paletten :)

    SvaraRadera
  3. Jättefint! :)
    Min comfort färg är grönt helt klart. Jag minns hur det var när jag aldrig var ledig, vilken härlig känsla egentligen, att det äntligen sker saker. Däremot är det enda negativa med detta att du och jag inte hinner ses. För jag saknar verkligen dig. <3

    SvaraRadera
  4. Snyggt :) Passar din ögonfärg. Jag kör nog mest på lila, grönt och grått men för å framhäva mina blåa ögon ska jag väll kanske ha brunt, gulldigt men trivs inte lika bra med det

    SvaraRadera
  5. Snyggt med de diskreta färgerna, passar jättebra till dina ögon!

    SvaraRadera