fredag 19 juli 2013

L.A. Girl "Electric Coral"

Ibland tänker flera människor på samma sak exakt samtidigt och ibland resulterar det i att flera nagellacksbloggar visar samma lack på samma dag - det var riktigt nära att det hände förra fredagen men när jag såg att Lacky Corner visade er Electric Coral från L.A. Girl så tänkte jag att jag kan ju visa er mina bilder idag iställe... för Skimmerskuggan bjuder ju på Holofredag varje fredag :)

När jag klickade hem det här lacket samt några andra L.A. Girl-lack från Cherry Culture så kunde jag väl aldrig tro att jag skulle tycka bättre om detta alerta orangea lack än det lila och det tealfärgade som jag också testat (tyvärr har jag inga bilder på dem att visa er). Men jag verkligen avgudar detta orangea glitterhololack, det är bland det vackraste jag haft på naglarna och trots att jag bar det i fyra dygn känner jag mig ändå inte färdig med det. I solen glöder naglarna som eld och på kvällen intar de en mild tomatröd nyans. Men glittret finns alltid där. Ja, man skulle väl kunna säga att jag är kär :)


Jag fick inte full täckning på ett lager så som Helena fick så på mina bilder är det två lager. Och glittret är så finkornigt att det räcker med ett lager SV för att få naglarna jämna och fina, inget speciellt glittertoplack behövs alltså. Formulan är otroligt lättlackad om än kanske lite seg. Jag minns inte om jag tunnade lacket eller inte, men antagligen inte.


Det finns liksom inte ord som är stora nog för att beskriva min kärlek till Electric Coral. Om jag skulle vara på en öde ö i ett helt år så skulle detta lack helt klart vara bland de tio jag tog med mig. Utan tvekan. En öde ö, omringad av turkost vatten och eldnaglar till det... Vinst vinst vinst! :)

Färg: 5/5 
Applicering/formula: 4/5 
Elins betyg baserat på "känsla": 5/5 
Inköptsställe: Cherry Culture


// Sleepy Elin

7 kommentarer:

  1. Läckert! Jag bär den lila i samma serie idag (första jag provar) och är mycket nöjd, låter som man inte kan bli annat än ännu mer nöjd med detta då! Jättefina bilder som vanligt också.

    SvaraRadera
  2. Det e så fint =) De levererar verkligen =)

    SvaraRadera
  3. Ojdå, det där var ju jättesnyggt! Måste kolla närmare på det ...

    SvaraRadera
  4. Jag funderar allvarligt på att ha det här när jag åker på semester. Kan lätt stå ut med att titta på det en hel vecka :)

    SvaraRadera
  5. Såååå himla snyggt, det är superfint på dina naglar. :-)

    SvaraRadera
  6. Jag gillade det också väldigt mycket. Mer än det tealfärgade för mig med. Mina favoriter är detta, det blå och det röda. Det här är dock så unikt och underbart att det liksom är i en egen liga.

    SvaraRadera
  7. Jäklar vad det glöder. Snyggt!

    SvaraRadera