torsdag 27 juni 2013

Oopsie Daisies "Cherry Blossoms"

Jag har velat visa er den här manikyren lääänge nu men det har inte blivit av eftersom jag inte orkat/hunnit/velat skriva något. Men se nu är det äntligen dags! Och eftersom manikyren innehåller rosa små körsbärsblommor så passar ju manikyren in på Princessemmas Pink Thursday också, inte illa pinkat :)

Cherry Blossoms från indiemärket Oopsie Daisies är ett lack som jag har haft ögonen på länge men som jag inte haft möjlighet att köpa för än nyligen. När jag såg att Edgy Polish hade lacket i sin shop kunde jag inte låta bli att slå till. Alla dagar som man kan köpa en lemming är bra dagar!

Medan jag ändå håller på och lallar om ingenting så tänkte jag passa på att berätta en lite rolig kuriosa om just den här manikyren :) Om ni kikar riktigt noga på tipparna på mitt underklädeslack så kanske ni ser att det har blivit ljusare där? Jag kan säga att det verkligen inte var meningen, haha. Underklädeslacket är OPI Planks A Lot, köpt på Tradera, och jag har alltid tyckt att formulan känts konstig. Nu är det dock bevisat att någon mixtrat med formulan för Planks A Lot är inget thermo-lack vad jag vet :)

Tillbaka till kära Cherry Blossoms då. Lacket består av stora rosa blomglitter, mellanstora hexagoner i vitt, små hexagoner i vitt samt miniminiskimmer, allt samman i en klar bas. Formulan är inte alls svår men det är, som alltid med den här sortens lack, svårt att få en jämn fördelning på blommor och mellanstora hexagoner. Men vad gör väl det när lacket är så vackert? :) Nästa gång ska jag dock testa det ovanpå ett himmelsblått lack, jag tror det kan bli helt awsome :)

En liten notis ang. blomglittret bara. Eftersom jag har ordentligt välvda naglar upplevde jag det som att glittret "stack ut" på sidorna och tyvärr lyckades inte tre lager Seche Vite inte jämna till ytan helt. Jag hade inte Glitter Food Topcoat från Nail Pattern Boldness att leka med då men jag tror att det kan hjälpa till att jämna ut lite. Eller så skiter man i det och kör ändå för vad är lite ojämnheter när man kan få en sån här underbart söt manikyr? :)


Cherry Blossoms var verkligen värd att vänta på tycker jag och jag tycker att lackets namn passar perfekt. Om ni gillar supersöta manikyrer så är det här absolut lacket för er :)

Färg: 5/5
Applicering/formula: 3/5
Elins betyg baserat på "känsla": 4/5


// Sleepy Elin

12 kommentarer:

  1. Ååååh! Väldigt, väldigt gulligt. Måste också skaffa mig ett blom-lack.

    SvaraRadera
  2. Väldigt sött men nog inget för mig tror jag.

    SvaraRadera
  3. Himla sött lack, kan tänka mig att det ser snyggt ut på svart creme också. :) Såna där riktigt stora glitter brukar jag försöka "peta" någolunda så de inte ligger precis där naglarna välver sig som allra mest, för att försöka eliminera sånt som sticker upp.

    SvaraRadera
  4. Ihhh, så fint :) Detta hamnar högt upp på önskelistan.

    SvaraRadera
  5. Mycket gulligt! Kanske lite för gulligt för mig till och med. Eller så är jag bara inte på humör för gulligt i dag pga sömnbrist, jobbstress och annat tråkigt. :-)

    SvaraRadera
  6. Så sött glitter i. Tror också någon mixtrat med OPI-lacket för mitt ser inte ut så.
    Ett himmelsblått lack under kan bli sååå snyggt till detta tror jag. :-)

    SvaraRadera
  7. Sött ja, men lite för gulligull för mig:) men det passar dig!

    SvaraRadera
  8. Väldigt fint men det är också lite för gulligt för mig :D

    SvaraRadera
  9. Så sött och somrigt och lekfullt!

    SvaraRadera
  10. Nej men å vilka söta blommor :) Verkligen ett lack för mig1 vart har du köpte det :)? såg inte att de stod i inlägget bara om de lila :)

    SvaraRadera
  11. Jag har funderat på detta lack, men jag är lite allergisk mot lack där man måste fiska glitter.

    SvaraRadera
  12. Det är så himla gulligt! Jag har samma problem som dig med lite större glitter. Dom liksom sticker ut. Blir inge bra. Glitterfood hjälper, men inte helt.

    SvaraRadera