torsdag 13 juni 2013

Darling Diva "Electric Sex"

Här sitter jag och äter svenska jordgubbar till frukost samtidigt som jag facebookar, läser aftonbladet och bloggar samtidigt. För hur kan jag låta bli att visa er Electric Sex från Darling Diva när bilderna redan är beskurna och fixade?

Normalt vis är det här verkligen inte min sorts lack eftersom jag inte riktigt trivs i svarta naglar men Electric Sex är mer än ett svart jelly med guldglitter i, det är bara så himla snyggt! Glittret är i flera olika storlekar och former och i precis rätt mängd så att det verkligen gifter sig med den svarta basen. Oj, vad jag älskade Electric Sex på naglarna!

Basen är alltså en svart jelly men av den mest skira sorten så du ska absolut lägga lacket ovanpå ett vanligt svart krämlack. Själv har jag ju en grej för Blackout från Maybelline Colorama så det är det lacket jag använt som bas. Sedan är det ett lager av Electric Sex och två lager SV för att få en så jämn yta som möjligt. Lacket är hyfsat enkelt att applicera och visst duttade jag lite för att få de stora hexagonerna utspridda men det är ingen jobbig strid direkt. Och det syns inte heller då formulan inte alls är särskilt tjock.


Jag tycker att alla som gillar svarta naglar, eller guld, glitter, eller Darlng Divas lack borde skaffa sig ett eget exemplar av Electric Sex för jag kan i princip garantera att ni inte blir besvikna. Och om ni vill ha lacket nu nu nu så tycker jag ni ska besöka Edgy Polish för maken till snabb frakt är det sällan man är med om.

Färg: 4/5 
Applicering/formula: 4/5 
Elins betyg baserat på "känsla": 5/5 


// Sleepy Elin

14 kommentarer:

  1. Oja, det där är så himla snyggt! Särskilt med bara ett lager och svart under, annars kommer inte glittret riktigt till sin rätt.

    Hm, man skulle kunna ha ett väldigt mörkt blått under, undrar hur det blir ... slår det mig nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag saknar ett riktigt riktigt mörkblått lack i min samling känns det som. Jag vet att jag har något men ett räcker liksom inte. Om du har något förslag på snygga mörkblå lack tar jag tacksamt emot dem :)

      Radera
  2. Åhh sååå vackert! Jag ska absolut skaffa mig detta nån gång framöver...:-)

    SvaraRadera
  3. Det ser jättefint ut. Jag, som gillar svart, Darling Diva och glitter är mystiskt nog utan just den flaskan i samlingen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. w00t?! ;) Å andra sidan kanske det inte är realistiskt att ha alla DD-lack heller :)

      Radera
  4. Precis som du är jag kinkig med svart på naglarna, men det här ser jäkligt lockande ut! Och så gillar jag namnet. :-)

    SvaraRadera
  5. Namnet är coolt! Ett riktigt partylack! Kan tänka mig detta till den lilla svarta :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om jag någonsin använder "den lilla svarta" igen så ska jag nog matcha med det här lacket. Men då måste jag antingen skaffa nån sorts shape-up först - eller gå ner i vikt :/

      Radera
  6. Det ser otroligt härligt ut :)
    Jag bar ofta svarta naglar förrut (då jag var tonåring) men det är sällan jag gör det nuförtiden :)
    Detta var otroligt snyggt dock :D
    Oj jordgubbar.. nu blev jag snål :D
    Du har en jättehärlig blogg förresten :) Jag är en ny följare via bloglovin och din blogg har hamnat i min blogroll :)
    kram
    xx

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har nog aldrig burit endast svart lack på naglarna. Någonsin. Inte ens i tonåren :) De första lacken som jag minns att jag köpte var ett mjukt mintgrönt, ett pastellgult samt ett alert blåturkost lack.
      Och jag blir jätteglad över att höra att du gillar min blogg! Den uppdateras kanske inte lika mycket som förut men bilderna är iaf lika snygga som de alltid varit :)

      Radera
  7. Det där tror jag att jag hade trivts i:)

    SvaraRadera
  8. Men, idag hittar jag ju massa inlägg med lack som åker upp på önskelistan. Inte nyttigt det här!

    SvaraRadera