måndag 24 juni 2013

Gästinlägg av Christina: Blå Nail Art

Prestationsångest!

Hej! Christina heter jag och läser kemiteknik på Lunds tekniska högskola. Jag har under hela mitt liv haft perioder då jag har pysslat om mina naglar men det sista halvåret har det dragit igång ordentligt.

Igår fick jag förfrågan av Elin att göra ett gästinlägg, vi har lärt känna varandra genom nagelgrupper på Facebook. Jag blev så glad, Elins blogg är en av mina favoriter. Jag ringde och berättade för min sambo och han blev minst lika glad. Det tog inte många sekunder innan jag fick en idé till en supermanikyr. Därefter tog det inte lång tid tills problemen började stapla upp sig. Jag började med att bryta två naglar, tack och lov så var det inte på fotograferingshanden. Sedan började jag med mitt mästerverk, en regnbågsmanikyr med sandlack. Manikyren blev snygg men kortvarig, man kan även säga att jag klantade mig… Rejält. Det slutade med att jag fick ta fram aceton och bomullsrondeller och börja om.

Då fick jag den inte jättesmarta idén att göra en watermarble… Med sandlack. Redan där borde jag förstått, VATTEN och SAND hur skulle det kunna bli bra? Den manikyren var inte ens värd att fotografera. Efter vatten/sand-fiaskot hade klockan hunnit bli ganska mycket och jag var mer än lite uppgiven.

Så avslutningsvis ger jag er något helt annat. En manikyr som var jätterolig att göra och som dessutom är platsar att delta på Lindas Blåa Måndag.



Jag började med att måla två lager med Nordic Caps vita cremelack. Sen tog jag en svamp och duttade för att få en marmoreffekt. Till duttande använde jag: Essie - Borrowed and Blue, OPI - What's With the Cattitude, Orly – Skinny Dip och China Glaze – First Mate.

Ringfingernageln fick bli en accentnagel så jag toppade marmorduttandet med ett lager av vardera Barry M Confetti Nail Effects – Bubblegum och LA colors - Sassy Sparkle. På de andra naglarna tejpade jag med striping tape och avslutade med två tjocka lager OPI – Solitaire.

Så, nu får det räcka med text nu är det dags för bilder. Tyvärr så får ni nöja er med mobilbilder. Jag och min systemkamera hade lite av en intressekonflikt :)




16 kommentarer:

  1. Jättesnyggt!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket :)
      /Christina

      Radera
  2. Åh vad roligt med gästinlägg av dig Christina! :-) Superkul och du är ju såååå duktig med nail art och gör oerhört fina manikyrer. Det här är så otroligt snyggt och jag gillar att du gjort en accentnagel. Fina fräscha sommarfärger. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är ju för gullig :) Härligt att du gillade den, det är gött med sommarlov för då hinner jag med fler nailarts. Det är verkligen superroligt.
      Kramar Christina

      Radera
  3. Snygg manikyr verkligen. Känner mig inspirerad att göra något liknande :D

    SvaraRadera
  4. Jättetrevligt gästinlägg! Jag ser gärna fler av dina manikyrer!

    Det här var riktigt, riktigt snyggt! Kul idé att använda sandlack i en tejpmanikyr, det ser lite ut som spår i snön, med 2D-effekt och allt. Snygg accentnagel också.

    SvaraRadera
  5. Det blev ju jättebra bilder!
    Så himla roligt att läsa om ditt kämpande med manikyrerna Christina, jag tror vi alla känner igen oss i detta. :-) Och den här manikyren du visar upp var ju hur fin som helst.

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  9. Va fint! Gillar texten också *skratt*, kan verkligen känna igen mig i förloppet, många idéer och försök innan man kommer i mål ibland! Men man lär sig väl på vägen också :)

    SvaraRadera
  10. Vad kul med ett gästinlägg och suverän manikyr:)

    SvaraRadera