lördag 9 februari 2013

Orly "Halo"

Tjoho, det är lördag och jag känner för att fira det idag - så jag plockar fram bilderna på superhärliga Halo från Orly. Jag vet inte hur länge jag suktade efter Halo innan jag gjorde slag i saken och faktiskt beställde lacket när jag och två tjejer från Facebook-gruppen Lacka - Byt gjorde en minliten sambeställning. Lacken jag beställde blev då just Halo, men också Miss Conuct och Angel Eyes, även de från Orly. 

När jag sett andras swatch-bilder på Halo så har jag alltid tyckt att lacket sett mest silvrigt ut men faktum är att det faktiskt inte bara är silverglitter som gör lacket så tjusigt. Som ni ser på bilderna så består halo av mellanstora silverflitter samt guldfärgar miniglitter. Otroligt snyggt blir det iaf på naglarna och jag kände mig supersnygg med dessa blingade klor. Ett riktigt party-lackom ni frågar mig.


Halo är väldigt enkel att applicera för att vara ett rent glitterlack tycker jag. Jag tycker ofta det känns som att glittret hamnar lite här och var och att det är svårt att få till en snygg kant men så tycker jag inte alls att Halo uppför sig. Det krävdes tre lager för att få Halo opakt men jag tycker det är fullt godkänt för ett glitterlack. Jag la på två flödiga lalger med Seche Vite för att få naglarna så jämna som möjligt men Halo är faktiskt en riktig överlacksslukare så vissa kanske vill lägga ett nytt lager SV dag två. Torktiden var normal.
 

Jag gillade halo jättemycket oc jag är sjukt glad över att jag gjorde slag i saken och beställde det till slut. Det kommer nog bli ett välanvänd lack både som manikyrer och som nail arts för jag trivdes verkligen jättebra i det. och det gjorde mig verkligen sugen på att testa Miss Conduct och Angel Eyes... Den som väntar på något gott! :) 

Färg: 4/5
Applicering/formula: 4/5
Elins betyg baserat på "känsla": 4/5


// Sleepy Elin

15 kommentarer:

  1. Jag gillar Halo! Tycker glitterblandningen är riktigt snygg!
    Jag har den också och det var den som jag hade som "skjorta" till mina glittriga Tuxedo Nails ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, just den nail arten gillade jag jättemycket! Smart att ha glittrig skjorta under... Kanske ska försöka mig på något sådant till Oscarsgalan :)

      Radera
  2. Wow, ett riktigt festlack som du skriver. Får åka upp på önskelistan. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du har ju redan två lack ur kollektionen så jag tycker absolut du ska slå till på Halo också!

      Radera
  3. Bling Bling!!
    blir ju lite partysugen allt men får väl ta det liite lugnt så jag orkar upp o jobba imorgon ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja kanske inte världens bästa idé att festa natten innan man ska jobba :) Men nån gång måste man ju också göra ett undantag :D

      Radera
  4. Snyggt med en blandning av guld och silver, inte helt vanlig i glitterlack ju :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det känns inte som om det är det. Åh andra sidan har jag inte så många glitterlack att jag kan säga det med säkerhet :)

      Radera
  5. Gu så snyggt, ännu ett lack o sätta på listan :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, jag ber om ursäkt ;) Det var inte meningen att förlänga din önskelista med ännu ett lack ;)

      Radera
  6. Haha, får nog ta o inleda lista nr 7 ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojdå, sju listor?! Jag har alla önskelack i samma :)

      Radera
  7. Jag hade avfärdat det här lacket, men var tvungen och beställa hem det efter ha sett dina fina bilder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Awwg, tack så mycket för komplimangen!
      Jag hoppas du kommer tycka om lacket precis lika mycket som jag gör :)

      Radera
  8. Va fint! kul med ett lack som är blingit men ändå kändes neutralt!

    SvaraRadera