fredag 1 februari 2013

Color Club "Cloud Nine"

Inuti ljustält med blixt
Nu borde jag ha kommit fram till mor och far (ja, även detta inlägg är tidsinställt) men vad bryr ni er - det är ju Holofredag hos Skimmerskuggan! Jag älskar fredagar mycket mer sedan jag hittade holofredagarna och även om jag inte hade några egna holos i början så brukade jag kika in på allas bloggar och sukta långt innan jag började blogga. 

Men nu för tiden bloggar jag och har gjort det ett par månader också. Tidigare idag så kunde ni ju se alla lack jag visat under hela januari i samma inlägg och det var faktiskt mitt tredje inlägg av den sorten. Det har ju blivit ett gäng lack nu och jag borde närma mig 100 st... 


Nog snackat om allt annat, det är holo vi ska prata om och då framför allt Cloud Nine från Color Club. Det här är det sista lacket jag visar ur den första Halo Hues kollektionen så snart kommer det en kollektionssammanfattning också, weeii! Cloud Nine är ett lila holo som leker farligt nära gränsen till rosa. Lila holo för mig är Crushed Ego från Glitter Gal eller varför inte Eternal Beauty från den nya Halo Hues-kollektionen som Color Club precis släppt. Nåja, holo är holo och jag tycker väl egentligen inte att vi behöver vara så petiga, det är ju så vackert!

Dessa två bilder är tagna inuti ljustält med dagljuslampor utanför 


 Dessa två bilder är tagna inuti ljustält med blixt

Precis som Blue Heaven som jag visade förra veckan så täcker Cloud Nine till 95% på bara ett lager. Jag har alltså två lager på bilderna, under har jag grundat med Aqua Base från Nfu Oh och ovanpå har jag toppat med Seche Vite. Som ni ser blev det riktigt fina regnbågar och de hamnade där tack vare en underbar formula som inte visar några tecken på holosjuka.

Jag är så sjukt imponerad över hur Color Club har lyckats med sina Halo Hues-lack. De är verkligen fulla av regnbågar men är inte bångstyriga alls som vissa andra holos. Egentligen behöver man ju faktiskt inte ens en Aqua Base. Perfekt nybörjarholos alltså!



Inuti ljustält med dagljuslampor utanför
Inuti ljustält med blixt

Men vet ni vad jag saknar? Jo, jag saknar solen! Nu har jag visat så himla många holos i blixt att jag vill få lite sol så att jag kan få uppleva skönheterna ordentligt. För det spelar ingen roll att skrivbordslampan sitter placerad precis ovanför mitt tangentbord - inget går upp mot holo i solljus. Inget. 

Färg: 4/5
Applicering/formula: 5/5
Elins betyg baserat på "känsla": 5/5  


// Sleepy Elin

10 kommentarer:

  1. Den här var väldigt sött. Regnbågarna är riktigt fina.

    SvaraRadera
  2. Vad bra du får fram holot trots ljustält och dagsljuslampor. Jag har svårt för att fånga effekten själv men det kan ju bero på kameran. Fina bilder. Jag vill mer och mer ha båda hela Halo Hues-kollektionerna. Segstartad som jag är så beställde jag tre lack först förra veckan. Kan säga att jag längtar. :)

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det brukar funka bra att fota holo i ljustält. Dina bilder är mycket bra och får fram skönheten i lacket perfekt.

    Vi kan kalla det för ljuslila kanske? Jag skulle vilja säga att Color Club kommit fram med en mästerlig kollektion och ser fram emot sammanställningen från dig.

    Du förresten.. Ha en underbar helg med familjen!

    SvaraRadera
  4. Vilka fina bilder du har fått på det :)

    SvaraRadera
  5. Sååå snyggt! Riktigt snyggt hololack. :-)

    SvaraRadera
  6. Underbart! Myser inombords att jag har denna pärla i en låda (inte har jag provat den tror jag men ändå). :)

    SvaraRadera
  7. Härligt! Jag blir så glad när jag ser alla holos :)

    SvaraRadera
  8. Måste ta mig för att köpa några av dessa beryktade halo hues.. Vet inte varför jag inte har gjort det innan..

    SvaraRadera
  9. Love it! It's so shiny and pretty.

    SvaraRadera