söndag 3 februari 2013

Nail Art Sunday - Tema: Streck


Igår så lovade jag ju att det skulle bli söndag idag och eftersom det faktiskt blev det också så ska jag ju självklart vara med på LeLacks Nail Art Sunday precis som jag varit de senaste söndagarna. Temat som vi blev tilldelade var Streck och jag visste direkt att jag ville göra något nytt... Så när jag insåg att Super Bowl är just den här helgen så tog det inte lång stund innan jag såg min manikyr fram för mig.

Klockan 00.30, svensk tid, natten mellan söndag och måndag, så börjar nämligen Super Bowl. Finalen i Amerikansk Fotboll har blivit den mest sedda TV-sändningen i USA och liknas vid en högtidsdag där borta och eftersom min pojkvän gillar att titta på Amerikansk Fotboll så har även jag lärt mig att uppskatta sporten. Så ni förstår att en NFL-inspirerad manikyr inte var långt borta :) 

Hur som helst så får varje Super Bowl-match en beteckning i romerska siffror och i år så är det den 47e upplagan av Super Bowl och 47 i romerska siffror blir XLVII. Så det fick bli min manikyr helt enkelt :) Färgerna är inspirerade av NFL's logga men är också Baltimore Ravens lagfärger och det är dem jag vill ska vinna i år. Go Ravens!



Så jag plockade fram mitt vita lack från Viva la Diva samt Snap Happy och Butler Please från Essie och skred till verket. En funky french i blått och vitt och så de romerska siffrorna XLVII. Enkelt, visst, men den betyder något. Kanske inte den snyggaste manikyren (jag måste lära mig måla funky french på frihand istället för att använda tejp alltså...) men ändå värd att visas för den säger något om vem jag är som person förutom mitt nagellacksintresse. 


Det är faktiskt en sak som jag tänkt på när jag pratar med och lär känna alla nagellacksintresserade tjejer, det verkar inte vara många som är särskilt sportintresserade. Jag gillar att titta på längdskidor och skidskytte på vintern och ibland så blir det även lite utförsåkning, curling och konståkning. På sommaren så tittar jag på massor av friidrott och simning men det kan även slinka ner lite ridsport eller fotboll. Och jag älskar att titta på Olympiska Spelen!

Stämmer det att jag är det svarta fåret eller har jag inte lärt känna er ordentligt än?


// Sleepy Elin

10 kommentarer:

  1. Sport... Vad är det?

    Jag kan uppskatta att titta på hockey och ett tag var jag helt såld på Cricket av alla sporter i hela världen.

    Klart kul idé till din nailart och snyggt blev det också :)

    SvaraRadera
  2. Skidor i alla dess former, friidrott och formel 1 är mina favoriter.. =)

    Kul med en nailart som betyder någonting också.. =)

    SvaraRadera
  3. Hahaha vad coolt! Jag var sportintresserad som ung och spelade basket i fem år, men nu är det intresset nästan helt borta.
    Du har lyckats såååå bra. :-)

    SvaraRadera
  4. Det här blev ju jättesnyggt. Enkelt visst, men färgerna var så fina tillsammans och enkelt är inte alltid fel. Absolut inte!

    Jag är kanske inte den största sportfånen direkt. Men jag är tokig i hockey, annat går ju inte när man kommer från Jönköping. Sen gillar jag ridsport, hästtjej som jag är och tittar mer än gärna på OS, både vinter- och sommarspelen.

    SvaraRadera
  5. Jättesnyggt och vad kul att inspirationen kommer från Super Bowl!

    Jag är sportintresserad! Borde vara en galen hockeyfantast eftersom jag är uppvuxen i Leksand men inte då.
    Simning och tennis är de sporter som ligger mig varmast om hjärtat. Från 5 års ålder fram tills jag var 15 spelade jag tennis 3 gånger i veckan. Simning höll jag också på med och när jag var 12-15 år simmade (träning med lag då) jag ca 8 gånger i veckan. Tyvärr var jag tvungen att sluta när jag flyttade hemifrån direkt efter högstadiet. OS är ju också så himla kul att titta på!

    SvaraRadera
  6. Vitt, blått och rött är så snyggt ihop!
    Jag avskyr sport.. Finns inte en enda sport jag uppskattar att titta på faktiskt.. Jo! Biten när fotbollskillarna byter tröjor med varandra! ;) LOL! :D

    SvaraRadera
  7. Snyggt och kul att du har slängt in något "personligt" :)
    Men nej tyvärr, jag gillar inte sport alls. Kan se på handboll.

    SvaraRadera
  8. Sport är inte min grej. Kollar gärna på olika idrotter när Sverige är med och tävlar som nation men handlar det om individnivå inom Sveriges gränser så byter jag helst kanal eller bläddrar förbi i tidningen.

    SvaraRadera
  9. Kul nail art! :)
    Är själv väldigt ointresserad av sport. Inget jag skulle slå på spontant på teven. Däremot kan jag se snowboard och annan extremsport eftersom min pojkvän är intresserad av sånt. :)

    SvaraRadera