tisdag 21 januari 2014

Vitt, vitt, vitt...

Insåg precis att jag inte visat er dessa snyggnaglar som jag gjorde i förra veckan. Kunden ville ha lite kortare naglar än vanligt och sedan så gav vi oss in på outforskat område i form av vita naglar... och ja, det var lika svårt som jag har hört om att det är. Men jag har några idéer om hur det ska bli snyggare och enklare till nästa gång :)

En guldnagel på ringfingret blev det också, glittergeléen Sand fortsätter att charma alla kunder som lägger sina ögon på den :)   


Manikyrens tre plus i kanten:
+ Alla naglarna fick samma form
+ Jag vågade mig på att testa något som jag hört att andra nagelterapeuter tycker är jättesvårt och som många vägrar att göra - nämligen vita naglar
+ Jag har blivit bättre på att göra tunna naglar

Manikyrens förbättringsmöjlighet:
- Kanterna på det vita kunde varit skarpare, nästa gång ska jag använda en corrector med innan jag härdar för att få dem knivskarpa


// Sleepy Elin

2 kommentarer:

  1. Sååå himla snyggt, älskar den glittriga accentnageln! Snyggt. <3

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera